top of page

המעצבת שחצבה אולם תצוגה בטבע האורבני של תל אביב

עודכן: 28 בפבר׳ 2022

מי שכונתה "אגדת השטח האמריקאית" של פורד מגיעה לישראל, וזוכה לאולם תצוגה שלוכד בה כל זווית טובה.


"... יש תחושת קסם בפעולה של 'לעלות על גלגלים' ולנסוע לעבר מחוזות בלתי מוכרים", מתארת אדריכלית הפנים יפית רגב. הניצוץ שניצת בינה לבין "דלק מוטורס" דרך עבודתן המשותפת בעבר - סלל במהירות את הדרך לעיצוב אולם התצוגה החדש הבא.


נצר לשושלת מכובדת

המותג "פורד" העלה את אמריקה על גלגלים כשהנגיש את ההתנסות בהגה לכל משפחה ומעמד תחת הסלוגן: "לעשות למען החברה יותר מאשר לקבל ממנה". כעת, מסירה החברה את האבק מהדשבורד של אחד מדגמי השטח המיתולוגיים, הברונקו (BRONCO), ומשיקה אותו בחליפתו החדשה.



הפורד ברונקו מיובא ע"י חברת "דלק מוטורס", המאפשרת לצרכן הישראלי ליהנות מרכב שכולו חדשנות טכנולוגית- משולבת היטב בקלאסיות הנצחית של פורד. לשלושת הדגמים מאפיינים שונים המעניקים לרכב השטח את היכולת להניע את גלגליו בתוך העיר, לחצות גבעות כורכר או לכבוש בנסיעה את קו החוף, אלמנטים שנמזגו ישירות אל תוך סגנון העיצוב שבאולם התצוגה.


מ"בועת זכוכית" לפינת טבע אורבנית

בפרויקט בתל אביב ששטחו מתפרס על כ-300 מ"ר, היה טמון האתגר לשחזר את תחושת השטח הפראית ולהכניסה אל תוך האולם באמצעות מסע אדריכלי. כדי 'לפתוח' את המרחב הסגור הנמצא במבנה מודרני מוקף בחלונות מסך, שולבו חומרים המדמים את החוויה בטבע הפתוח: צמחיה שמזכירה נוף מדבריות, לוחות עץ ופורניר אלון המדמים שורות גזעים ביערות, ורהיטים עשויים עץ בוצ'ר המוסיפים לחלל תחושה מחוספסת, שמאפיינת את תפקידו של הברונקו כרכב שטח.


לדגם החדש קווים מעוגלים ורכים ששוברים את המראה ה"קופסתי" המאפיין את הדגמים מהדורות הקודמים; יחד עם זאת, העיצוב המודרני משאיר דמיון רב עם הדגמים הקלאסיים וליוקרה המזוהה עם פורד.



נקודות הדמיון באות לביטוי בחלל באמצעות אלמנטים המעוצבים בהשראת הרכב, כמו כורסאות מעור בגוון קאמל המדמים את ספות הישיבה הקלאסיות. החיפויים בעץ כהה המשולבים בחלל נותנים קונטרס לעץ הבהיר שלצידם ויוצרים יחד תחושת של עוצמה, חוסן וספורטיביות- המזוהים עם הברונקו. לבסוף הוצבה מסלעה מלאכותית מרשימה בגודלה, שעוצבה על ידי האומן ראם לוי, עליה מונח ברוב פאר רכב הברונקו ומשמשת כחותם למסע.


משרדה של יפית רגב מתמחה בעיצוב חללים מסחריים, משרדים וחללים משותפים.


להצצה בפרויקטים נוספים וליצירת קשר - בקרו באתר:



bottom of page